"左側のメニューに戻ります。",\r
"Return to left menu." );\r
this.list項目リスト.Add( this.iSystemReturnToMenu );\r
- this.iCommonDark = new CItemList( "DARK", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.eDark,\r
+\r
+ this.iCommonDark = new CItemList( "Dark", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.eDark,\r
"HALF: 背景、レーン、ゲージが表示\nされなくなります。\nFULL: さらに小節線、拍線、判定ラ\nイン、パッドも表示されなくなります。",\r
"OFF: all display parts are shown.\nHALF: wallpaper, lanes and gauge are\n disappeared.\nFULL: additionaly to HALF, bar/beat\n lines, hit bar, pads are disappeared.",\r
new string[] { "OFF", "HALF", "FULL" } );\r
"Risky mode:\nSet over 1, in case you'd like to specify\n the number of Poor/Miss times to be\n FAILED.\nSet 0 to disable Risky mode." );\r
this.list項目リスト.Add( this.iSystemRisky );\r
\r
- this.iCommonPlaySpeed = new CItemInteger( "PlaySpeed", 5, 40, CDTXMania.ConfigIni.n演奏速度,\r
+ int nDGmode = (CDTXMania.ConfigIni.bGuitar有効 ? 2 : 0) + (CDTXMania.ConfigIni.bDrums有効 ? 1 : 0) - 1;\r
+ this.iSystemGRmode = new CItemList("Drums & GR", CItemBase.Eパネル種別.通常, nDGmode,\r
+ "使用楽器の選択:\nDrOnly: ドラムのみ有効にします。\nGROnly: ギター/ベースのみの\n専用画面を用います。\nBoth: ドラムとギター/ベースの\n両方を有効にします。\n",\r
+ "DrOnly: Only Drums is available.\nGROnly: Only Guitar/Bass are available.\n You can play them in GR screen.\nBoth: Both Drums and Guitar/Bass\n are available.",\r
+ new string[] { "DrOnly", "GROnly", "Both" });\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iSystemGRmode);\r
+\r
+\r
+ this.iCommonPlaySpeed = new CItemInteger("PlaySpeed", 5, 40, CDTXMania.ConfigIni.n演奏速度,\r
"曲の演奏速度を、速くしたり遅くした\nりすることができます。\n(※一部のサウンドカードでは正しく\n 再生できない可能性があります。)",\r
"It changes the song speed.\nFor example, you can play in half\n speed by setting PlaySpeed = 0.500\n for your practice.\nNote: It also changes the songs' pitch." );\r
this.list項目リスト.Add( this.iCommonPlaySpeed );\r
\r
\r
- int nDGmode = ( CDTXMania.ConfigIni.bGuitar有効 ? 2 : 0 ) + ( CDTXMania.ConfigIni.bDrums有効 ? 1 : 0 ) - 1;\r
- this.iSystemGRmode = new CItemList( "Drums & GR", CItemBase.Eパネル種別.通常, nDGmode,\r
- "使用楽器の選択:\nDrOnly: ドラムのみ有効にします。\nGROnly: ギター/ベースのみの\n専用画面を用います。\nBoth: ドラムとギター/ベースの\n両方を有効にします。\n",\r
- "DrOnly: Only Drums is available.\nGROnly: Only Guitar/Bass are available.\n You can play them in GR screen.\nBoth: Both Drums and Guitar/Bass\n are available.",\r
- new string[] { "DrOnly", "GROnly", "Both"} );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iSystemGRmode );\r
-\r
this.iSystemFullscreen = new CItemToggle( "Fullscreen", CDTXMania.ConfigIni.b全画面モード,\r
"画面モード設定:\nON で全画面モード、OFF でウィンド\nウモードになります。",\r
"Fullscreen mode or window mode." );\r
"To play both right- and Ride-Cymbal\n automatically." );\r
this.list項目リスト.Add( this.iDrumsCymbalRide );\r
\r
- this.iSystemHHGroup = new CItemList( "HH Group", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.eHHGroup,\r
+ this.iDrumsScrollSpeed = new CItemInteger("ScrollSpeed", 0, 0x7cf, CDTXMania.ConfigIni.n譜面スクロール速度.Drums,\r
+ "演奏時のドラム譜面のスクロールの\n速度を指定します。\nx0.5 ~ x1000.0 を指定可能です。",\r
+ "To change the scroll speed for the\ndrums lanes.\nYou can set it from x0.5 to x1000.0.\n(ScrollSpeed=x0.5 means half speed)");\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iDrumsScrollSpeed);\r
+ this.iDrumsSudden = new CItemToggle("Sudden", CDTXMania.ConfigIni.bSudden.Drums,\r
+ "ドラムチップが譜面の下の方から表\n示されるようになります。",\r
+ "Drums chips are disappered until they\ncome near the hit bar, and suddenly\nappears.");\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iDrumsSudden);\r
+ this.iDrumsHidden = new CItemToggle("Hidden", CDTXMania.ConfigIni.bHidden.Drums,\r
+ "ドラムチップが譜面の下の方で表示\nされなくなります。",\r
+ "Drums chips are hidden by approaching\nto the hit bar. ");\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iDrumsHidden);\r
+\r
+ this.iCommonDark = new CItemList("Dark", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.eDark,\r
+ "HALF: 背景、レーン、ゲージが表示\nされなくなります。\nFULL: さらに小節線、拍線、判定ラ\nイン、パッドも表示されなくなります。",\r
+ "OFF: all display parts are shown.\nHALF: wallpaper, lanes and gauge are\n disappeared.\nFULL: additionaly to HALF, bar/beat\n lines, hit bar, pads are disappeared.",\r
+ new string[] { "OFF", "HALF", "FULL" });\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iCommonDark);\r
+\r
+\r
+ this.iDrumsReverse = new CItemToggle("Reverse", CDTXMania.ConfigIni.bReverse.Drums,\r
+ "ドラムチップが譜面の下から上に流\nれるようになります。",\r
+ "The scroll way is reversed. Drums chips\nflow from the bottom to the top.");\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iDrumsReverse);\r
+\r
+ this.iSystemRisky = new CItemInteger("Risky", 0, 10, CDTXMania.ConfigIni.nRisky,\r
+ "Riskyモードの設定:\n1以上の値にすると、その回数分の\nPoor/MissでFAILEDとなります。\n0にすると無効になり、\nDamageLevelに従ったゲージ増減と\nなります。\nStageFailedの設定と併用できます。",\r
+ "Risky mode:\nSet over 1, in case you'd like to specify\n the number of Poor/Miss times to be\n FAILED.\nSet 0 to disable Risky mode.");\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iSystemRisky);\r
+\r
+ this.iDrumsTight = new CItemToggle("Tight", CDTXMania.ConfigIni.bTight,\r
+ "ドラムチップのないところでパッドを\n叩くとミスになります。",\r
+ "It becomes MISS to hit pad without\n chip.");\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iDrumsTight);\r
+\r
+ this.iDrumsComboPosition = new CItemList("ComboPosition", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.ドラムコンボ文字の表示位置,\r
+ "演奏時のドラムコンボ文字列の位置\nを指定します。",\r
+ "The display position for Drums Combo.\nNote that it doesn't take effect\n at Autoplay ([Left] is forcely used).",\r
+ new string[] { "Left", "Center", "Right", "OFF" });\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iDrumsComboPosition);\r
+ this.iDrumsPosition = new CItemList("Position", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.判定文字表示位置.Drums,\r
+ "ドラムの判定文字の表示位置を指定\nします。\n P-A: レーン上\n P-B: 判定ライン下\n OFF: 表示しない",\r
+ "The position to show judgement mark.\n(Perfect, Great, ...)\n\n P-A: on the lanes.\n P-B: under the hit bar.\n OFF: no judgement mark.",\r
+ new string[] { "P-A", "P-B", "OFF" });\r
+ this.list項目リスト.Add(this.iDrumsPosition);\r
+\r
+ \r
+ this.iSystemHHGroup = new CItemList("HH Group", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.eHHGroup,\r
"ハイハットレーン打ち分け設定:\n左シンバル、ハイハットオープン、ハ\nイハットクローズの打ち分け方法を指\n定します。\n HH-0 ... LC | HHC | HHO\n HH-1 ... LC & ( HHC | HHO )\n HH-2 ... LC | ( HHC & HHO )\n HH-3 ... LC & HHC & HHO\n",\r
"HH-0: LC|HC|HO; all are separated.\nHH-1: LC&(HC|HO);\n HC and HO are separted.\n LC is grouped with HC and HHO.\nHH-2: LC|(HC&HO);\n LC and HHs are separated.\n HC and HO are grouped.\nHH-3: LC&HC&HO; all are grouped.",\r
new string[] { "HH-0", "HH-1", "HH-2", "HH-3" } );\r
this.list項目リスト.Add( this.iSystemFillIn );\r
\r
\r
- this.iDrumsScrollSpeed = new CItemInteger( "ScrollSpeed", 0, 0x7cf, CDTXMania.ConfigIni.n譜面スクロール速度.Drums,\r
- "演奏時のドラム譜面のスクロールの\n速度を指定します。\nx0.5 ~ x1000.0 を指定可能です。",\r
- "To change the scroll speed for the\ndrums lanes.\nYou can set it from x0.5 to x1000.0.\n(ScrollSpeed=x0.5 means half speed)" );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iDrumsScrollSpeed );\r
- this.iDrumsComboPosition = new CItemList( "ComboPosition", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.ドラムコンボ文字の表示位置,\r
- "演奏時のドラムコンボ文字列の位置\nを指定します。",\r
- "The display position for Drums Combo.\nNote that it doesn't take effect\n at Autoplay ([Left] is forcely used).",\r
- new string[] { "Left", "Center", "Right", "OFF" } );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iDrumsComboPosition );\r
- this.iDrumsSudden = new CItemToggle( "Sudden", CDTXMania.ConfigIni.bSudden.Drums,\r
- "ドラムチップが譜面の下の方から表\n示されるようになります。",\r
- "Drums chips are disappered until they\ncome near the hit bar, and suddenly\nappears." );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iDrumsSudden );\r
- this.iDrumsHidden = new CItemToggle( "Hidden", CDTXMania.ConfigIni.bHidden.Drums,\r
- "ドラムチップが譜面の下の方で表示\nされなくなります。",\r
- "Drums chips are hidden by approaching\nto the hit bar. " );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iDrumsHidden );\r
- this.iDrumsReverse = new CItemToggle( "Reverse", CDTXMania.ConfigIni.bReverse.Drums,\r
- "ドラムチップが譜面の下から上に流\nれるようになります。",\r
- "The scroll way is reversed. Drums chips\nflow from the bottom to the top." );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iDrumsReverse );\r
- this.iDrumsPosition = new CItemList( "Position", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.判定文字表示位置.Drums,\r
- "ドラムの判定文字の表示位置を指定\nします。\n P-A: レーン上\n P-B: 判定ライン下\n OFF: 表示しない",\r
- "The position to show judgement mark.\n(Perfect, Great, ...)\n\n P-A: on the lanes.\n P-B: under the hit bar.\n OFF: no judgement mark.",\r
- new string[] { "P-A", "P-B", "OFF" } );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iDrumsPosition );\r
- this.iDrumsTight = new CItemToggle( "Tight", CDTXMania.ConfigIni.bTight,\r
- "ドラムチップのないところでパッドを\n叩くとミスになります。",\r
- "It becomes MISS to hit pad without\n chip." );\r
- this.list項目リスト.Add( this.iDrumsTight );\r
\r
this.iSystemHitSound = new CItemToggle( "HitSound", CDTXMania.ConfigIni.bドラム打音を発声する,\r
"打撃音の再生:\nこれをOFFにすると、パッドを叩いた\nときの音を再生しなくなります(ドラム\nのみ)。\nDTX の音色で演奏したい場合などに\nOFF にします。",\r
CDTXMania.ConfigIni.n表示可能な最小コンボ数.Drums = this.iSystemMinComboDrums.n現在の値;\r
CDTXMania.ConfigIni.bシンバルフリー = this.iSystemCymbalFree.bON;\r
\r
+ CDTXMania.ConfigIni.eDark = (Eダークモード)this.iCommonDark.n現在選択されている項目番号;\r
+ CDTXMania.ConfigIni.nRisky = this.iSystemRisky.n現在の値; // #23559 2911.7.27 yyagi\r
}\r
private void tConfigIniへ記録する・Guitar()\r
{\r