OSDN Git Service

#25856 DrumsのCONFIGURATIONの並び順を変更し、よく使う設定項目にアクセスしやすくした。また、System設定内にあるDark(とRisky...
authoryyagi <yyagi@16f42ceb-6dc6-49c8-ba94-f2d53467949d>
Mon, 8 Aug 2011 15:47:27 +0000 (15:47 +0000)
committeryyagi <yyagi@16f42ceb-6dc6-49c8-ba94-f2d53467949d>
Mon, 8 Aug 2011 15:47:27 +0000 (15:47 +0000)
git-svn-id: http://svn.osdn.jp/svnroot/dtxmania/trunk@235 16f42ceb-6dc6-49c8-ba94-f2d53467949d

DTXManiaプロジェクト/コード/ステージ/04.コンフィグ/CActConfigList.cs

index eb76350..208a9a5 100644 (file)
@@ -68,7 +68,8 @@ namespace DTXMania
                                "左側のメニューに戻ります。",\r
                                "Return to left menu." );\r
                        this.list項目リスト.Add( this.iSystemReturnToMenu );\r
-                       this.iCommonDark = new CItemList( "DARK", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.eDark,\r
+\r
+                       this.iCommonDark = new CItemList( "Dark", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.eDark,\r
                                "HALF: 背景、レーン、ゲージが表示\nされなくなります。\nFULL: さらに小節線、拍線、判定ラ\nイン、パッドも表示されなくなります。",\r
                                "OFF: all display parts are shown.\nHALF: wallpaper, lanes and gauge are\n disappeared.\nFULL: additionaly to HALF, bar/beat\n lines, hit bar, pads are disappeared.",\r
                                new string[] { "OFF", "HALF", "FULL" } );\r
@@ -79,19 +80,20 @@ namespace DTXMania
                                "Risky mode:\nSet over 1, in case you'd like to specify\n the number of Poor/Miss times to be\n FAILED.\nSet 0 to disable Risky mode." );\r
                        this.list項目リスト.Add( this.iSystemRisky );\r
 \r
-                       this.iCommonPlaySpeed = new CItemInteger( "PlaySpeed", 5, 40, CDTXMania.ConfigIni.n演奏速度,\r
+                       int nDGmode = (CDTXMania.ConfigIni.bGuitar有効 ? 2 : 0) + (CDTXMania.ConfigIni.bDrums有効 ? 1 : 0) - 1;\r
+                       this.iSystemGRmode = new CItemList("Drums & GR", CItemBase.Eパネル種別.通常, nDGmode,\r
+                               "使用楽器の選択:\nDrOnly: ドラムのみ有効にします。\nGROnly: ギター/ベースのみの\n専用画面を用います。\nBoth: ドラムとギター/ベースの\n両方を有効にします。\n",\r
+                               "DrOnly: Only Drums is available.\nGROnly: Only Guitar/Bass are available.\n You can play them in GR screen.\nBoth: Both Drums and Guitar/Bass\n are available.",\r
+                               new string[] { "DrOnly", "GROnly", "Both" });\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iSystemGRmode);\r
+\r
+\r
+                       this.iCommonPlaySpeed = new CItemInteger("PlaySpeed", 5, 40, CDTXMania.ConfigIni.n演奏速度,\r
                                "曲の演奏速度を、速くしたり遅くした\nりすることができます。\n(※一部のサウンドカードでは正しく\n 再生できない可能性があります。)",\r
                                "It changes the song speed.\nFor example, you can play in half\n speed by setting PlaySpeed = 0.500\n for your practice.\nNote: It also changes the songs' pitch." );\r
                        this.list項目リスト.Add( this.iCommonPlaySpeed );\r
 \r
 \r
-                       int nDGmode = ( CDTXMania.ConfigIni.bGuitar有効 ? 2 : 0 ) + ( CDTXMania.ConfigIni.bDrums有効 ? 1 : 0 ) - 1;\r
-                       this.iSystemGRmode = new CItemList( "Drums & GR", CItemBase.Eパネル種別.通常, nDGmode,\r
-                               "使用楽器の選択:\nDrOnly: ドラムのみ有効にします。\nGROnly: ギター/ベースのみの\n専用画面を用います。\nBoth: ドラムとギター/ベースの\n両方を有効にします。\n",\r
-                               "DrOnly: Only Drums is available.\nGROnly: Only Guitar/Bass are available.\n You can play them in GR screen.\nBoth: Both Drums and Guitar/Bass\n are available.",\r
-                               new string[] { "DrOnly", "GROnly", "Both"} );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iSystemGRmode );\r
-\r
                        this.iSystemFullscreen = new CItemToggle( "Fullscreen", CDTXMania.ConfigIni.b全画面モード,\r
                                "画面モード設定:\nON で全画面モード、OFF でウィンド\nウモードになります。",\r
                                "Fullscreen mode or window mode." );\r
@@ -245,7 +247,54 @@ namespace DTXMania
                                "To play both right- and Ride-Cymbal\n automatically." );\r
                        this.list項目リスト.Add( this.iDrumsCymbalRide );\r
 \r
-                       this.iSystemHHGroup = new CItemList( "HH Group", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.eHHGroup,\r
+                       this.iDrumsScrollSpeed = new CItemInteger("ScrollSpeed", 0, 0x7cf, CDTXMania.ConfigIni.n譜面スクロール速度.Drums,\r
+                               "演奏時のドラム譜面のスクロールの\n速度を指定します。\nx0.5 ~ x1000.0 を指定可能です。",\r
+                               "To change the scroll speed for the\ndrums lanes.\nYou can set it from x0.5 to x1000.0.\n(ScrollSpeed=x0.5 means half speed)");\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iDrumsScrollSpeed);\r
+                       this.iDrumsSudden = new CItemToggle("Sudden", CDTXMania.ConfigIni.bSudden.Drums,\r
+                               "ドラムチップが譜面の下の方から表\n示されるようになります。",\r
+                               "Drums chips are disappered until they\ncome near the hit bar, and suddenly\nappears.");\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iDrumsSudden);\r
+                       this.iDrumsHidden = new CItemToggle("Hidden", CDTXMania.ConfigIni.bHidden.Drums,\r
+                               "ドラムチップが譜面の下の方で表示\nされなくなります。",\r
+                               "Drums chips are hidden by approaching\nto the hit bar. ");\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iDrumsHidden);\r
+\r
+                       this.iCommonDark = new CItemList("Dark", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.eDark,\r
+                               "HALF: 背景、レーン、ゲージが表示\nされなくなります。\nFULL: さらに小節線、拍線、判定ラ\nイン、パッドも表示されなくなります。",\r
+                               "OFF: all display parts are shown.\nHALF: wallpaper, lanes and gauge are\n disappeared.\nFULL: additionaly to HALF, bar/beat\n lines, hit bar, pads are disappeared.",\r
+                               new string[] { "OFF", "HALF", "FULL" });\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iCommonDark);\r
+\r
+\r
+                       this.iDrumsReverse = new CItemToggle("Reverse", CDTXMania.ConfigIni.bReverse.Drums,\r
+                               "ドラムチップが譜面の下から上に流\nれるようになります。",\r
+                               "The scroll way is reversed. Drums chips\nflow from the bottom to the top.");\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iDrumsReverse);\r
+\r
+                       this.iSystemRisky = new CItemInteger("Risky", 0, 10, CDTXMania.ConfigIni.nRisky,\r
+                               "Riskyモードの設定:\n1以上の値にすると、その回数分の\nPoor/MissでFAILEDとなります。\n0にすると無効になり、\nDamageLevelに従ったゲージ増減と\nなります。\nStageFailedの設定と併用できます。",\r
+                               "Risky mode:\nSet over 1, in case you'd like to specify\n the number of Poor/Miss times to be\n FAILED.\nSet 0 to disable Risky mode.");\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iSystemRisky);\r
+\r
+                       this.iDrumsTight = new CItemToggle("Tight", CDTXMania.ConfigIni.bTight,\r
+                               "ドラムチップのないところでパッドを\n叩くとミスになります。",\r
+                               "It becomes MISS to hit pad without\n chip.");\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iDrumsTight);\r
+\r
+                       this.iDrumsComboPosition = new CItemList("ComboPosition", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.ドラムコンボ文字の表示位置,\r
+                               "演奏時のドラムコンボ文字列の位置\nを指定します。",\r
+                               "The display position for Drums Combo.\nNote that it doesn't take effect\n at Autoplay ([Left] is forcely used).",\r
+                               new string[] { "Left", "Center", "Right", "OFF" });\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iDrumsComboPosition);\r
+                       this.iDrumsPosition = new CItemList("Position", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.判定文字表示位置.Drums,\r
+                               "ドラムの判定文字の表示位置を指定\nします。\n  P-A: レーン上\n  P-B: 判定ライン下\n  OFF: 表示しない",\r
+                               "The position to show judgement mark.\n(Perfect, Great, ...)\n\n P-A: on the lanes.\n P-B: under the hit bar.\n OFF: no judgement mark.",\r
+                               new string[] { "P-A", "P-B", "OFF" });\r
+                       this.list項目リスト.Add(this.iDrumsPosition);\r
+\r
+       \r
+                       this.iSystemHHGroup = new CItemList("HH Group", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int)CDTXMania.ConfigIni.eHHGroup,\r
                        "ハイハットレーン打ち分け設定:\n左シンバル、ハイハットオープン、ハ\nイハットクローズの打ち分け方法を指\n定します。\n  HH-0 ... LC | HHC | HHO\n  HH-1 ... LC & ( HHC | HHO )\n  HH-2 ... LC | ( HHC & HHO )\n  HH-3 ... LC & HHC & HHO\n",\r
                        "HH-0: LC|HC|HO; all are separated.\nHH-1: LC&(HC|HO);\n HC and HO are separted.\n LC is grouped with HC and HHO.\nHH-2: LC|(HC&HO);\n LC and HHs are separated.\n HC and HO are grouped.\nHH-3: LC&HC&HO; all are grouped.",\r
                        new string[] { "HH-0", "HH-1", "HH-2", "HH-3" } );\r
@@ -288,36 +337,6 @@ namespace DTXMania
                        this.list項目リスト.Add( this.iSystemFillIn );\r
 \r
 \r
-                       this.iDrumsScrollSpeed = new CItemInteger( "ScrollSpeed", 0, 0x7cf, CDTXMania.ConfigIni.n譜面スクロール速度.Drums,\r
-                               "演奏時のドラム譜面のスクロールの\n速度を指定します。\nx0.5 ~ x1000.0 を指定可能です。",\r
-                               "To change the scroll speed for the\ndrums lanes.\nYou can set it from x0.5 to x1000.0.\n(ScrollSpeed=x0.5 means half speed)" );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iDrumsScrollSpeed );\r
-                       this.iDrumsComboPosition = new CItemList( "ComboPosition", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.ドラムコンボ文字の表示位置,\r
-                               "演奏時のドラムコンボ文字列の位置\nを指定します。",\r
-                               "The display position for Drums Combo.\nNote that it doesn't take effect\n at Autoplay ([Left] is forcely used).",\r
-                               new string[] { "Left", "Center", "Right", "OFF" } );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iDrumsComboPosition );\r
-                       this.iDrumsSudden = new CItemToggle( "Sudden", CDTXMania.ConfigIni.bSudden.Drums,\r
-                               "ドラムチップが譜面の下の方から表\n示されるようになります。",\r
-                               "Drums chips are disappered until they\ncome near the hit bar, and suddenly\nappears." );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iDrumsSudden );\r
-                       this.iDrumsHidden = new CItemToggle( "Hidden", CDTXMania.ConfigIni.bHidden.Drums,\r
-                               "ドラムチップが譜面の下の方で表示\nされなくなります。",\r
-                               "Drums chips are hidden by approaching\nto the hit bar. " );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iDrumsHidden );\r
-                       this.iDrumsReverse = new CItemToggle( "Reverse", CDTXMania.ConfigIni.bReverse.Drums,\r
-                               "ドラムチップが譜面の下から上に流\nれるようになります。",\r
-                               "The scroll way is reversed. Drums chips\nflow from the bottom to the top." );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iDrumsReverse );\r
-                       this.iDrumsPosition = new CItemList( "Position", CItemBase.Eパネル種別.通常, (int) CDTXMania.ConfigIni.判定文字表示位置.Drums,\r
-                               "ドラムの判定文字の表示位置を指定\nします。\n  P-A: レーン上\n  P-B: 判定ライン下\n  OFF: 表示しない",\r
-                               "The position to show judgement mark.\n(Perfect, Great, ...)\n\n P-A: on the lanes.\n P-B: under the hit bar.\n OFF: no judgement mark.",\r
-                               new string[] { "P-A", "P-B", "OFF" } );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iDrumsPosition );\r
-                       this.iDrumsTight = new CItemToggle( "Tight", CDTXMania.ConfigIni.bTight,\r
-                               "ドラムチップのないところでパッドを\n叩くとミスになります。",\r
-                               "It becomes MISS to hit pad without\n chip." );\r
-                       this.list項目リスト.Add( this.iDrumsTight );\r
 \r
                        this.iSystemHitSound = new CItemToggle( "HitSound", CDTXMania.ConfigIni.bドラム打音を発声する,\r
                        "打撃音の再生:\nこれをOFFにすると、パッドを叩いた\nときの音を再生しなくなります(ドラム\nのみ)。\nDTX の音色で演奏したい場合などに\nOFF にします。",\r
@@ -1402,6 +1421,8 @@ namespace DTXMania
                        CDTXMania.ConfigIni.n表示可能な最小コンボ数.Drums = this.iSystemMinComboDrums.n現在の値;\r
                        CDTXMania.ConfigIni.bシンバルフリー = this.iSystemCymbalFree.bON;\r
 \r
+                       CDTXMania.ConfigIni.eDark = (Eダークモード)this.iCommonDark.n現在選択されている項目番号;\r
+                       CDTXMania.ConfigIni.nRisky = this.iSystemRisky.n現在の値;                                           // #23559 2911.7.27 yyagi\r
                }\r
                private void tConfigIniへ記録する・Guitar()\r
                {\r