switch(l)
{
case LAW_WOMEN:
- if(won==-2)addstr("Women are usually drafted into the armed forces to fight in place of men.");
- else if(won==-1)addstr("Women are considered property, and rape has been legalized.");
+ if(won==-2)addstr("女性は通常男性の代わりに軍隊に召集される。");
+ else if(won==-1)addstr("女性は所有物とみなされ、合意のない性交も合法である。");
else if(law[l]==ALIGN_ARCHCONSERVATIVE)
- addstr("Women are second-class citizens.");
- else if(law[l]==-1)addstr("Non-discrimination laws do not apply to gender.");
- else if(law[l]==0)addstr("Women are nominally equal under law, but this is not enforced.");
- else if(law[l]==1)addstr("Women have substantial recourse against discrimination.");
- else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("Gender equality is universally respected.");
- else addstr("Binary gender identities no longer exist, and gender segregation has ended.");
+ addstr("女性は2等市民である。");
+ else if(law[l]==-1)addstr("差別禁止法は性差には適用されない。");
+ else if(law[l]==0)addstr("男女は通常は法的に平等だが、それが強制されることはない。");
+ else if(law[l]==1)addstr("女性には差別に対抗する具体的な手段が存在する。");
+ else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("男女平等は普遍的に尊重されている。");
+ else addstr("二分された性別はもはや存在しない。性別による分断は終わった。");
break;
case LAW_CIVILRIGHTS:
if(won==-2)addstr("Entire ethnic groups are branded \"enemies of the state\".");
break;
case LAW_DEATHPENALTY:
if(won==-2)addstr("敵認定された者は必ず死刑判決とする。");
- else if(won==-1)addstr("貧ã\81\97ã\81\84è\80\85ã\82\84ã\83\9eã\82¤ã\83\8eã\83ªã\83\86ã\82£ã\83¼ã\81«ã\82\88ã\82\8bç\8a¯ç½ªã\81¯å¿\85ã\81\9aæ»å\88\91å\88¤æ±ºã\81¨ã\81\99る。");
+ else if(won==-1)addstr("貧ã\81\97ã\81\84è\80\85ã\82\84ã\83\9eã\82¤ã\83\8eã\83ªã\83\86ã\82£ã\83¼ã\81«ã\82\88ã\82\8bç\8a¯ç½ªã\81¯å¿\85ã\81\9aæ»å\88\91å\88¤æ±ºã\81¨ã\81ªる。");
else if(law[l]==ALIGN_ARCHCONSERVATIVE)
addstr("死刑は軽犯罪にも適用できる。");
else if(law[l]==-1)addstr("死刑は多くの州で実際に適用されている。");
else if(law[l]==0)addstr("死刑制度は存在するが存続が議論されている。");
else if(law[l]==1)addstr("死刑は極端な場合のみ適用される。");
- else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("æ»å\88\91ã\81¯æ®\8bè\99\90ã\81ªå\88\91ç½°ã\81¨ã\81¿ã\81ªã\81\97、決して適用されない。");
+ else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("æ»å\88\91ã\81¯æ®\8bè\99\90ã\81ªå\88\91ç½°ã\81¨ã\81¿ã\81ªã\81\95ã\82\8c、決して適用されない。");
else addstr("死刑やその他の厳しすぎる刑罰は既に廃止された。");
break;
case LAW_NUCLEARPOWER:
- if(won==-2)addstr("Nuclear power plants routinely have meltdowns but keep getting built.");
- else if(won==-1)addstr("Nuclear power plants are ubiquitous and cancer rates are astronomical.");
+ if(won==-2)addstr("原子力施設は定期的にメルトダウンしているが、建造は続いている。");
+ else if(won==-1)addstr("原子力施設があらゆる場所に存在し、ガンの発症が急増している。");
else if(law[l]==ALIGN_ARCHCONSERVATIVE)
- addstr("Nuclear power is wildly proliferating with no controls or regulation at all.");
- else if(law[l]==-1)addstr("Nuclear power is a preferred energy source and the industry self-regulates.");
- else if(law[l]==0)addstr("Nuclear power is often an energy source and only moderately regulated.");
- else if(law[l]==1)addstr("Nuclear power is intensely regulated and rarely used anymore.");
- else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("Nuclear power is illegal and the leftover nuclear waste is being cleaned up.");
- else addstr("A global ban on nuclear power and nuclear weapons is enforced by UN inspectors.");
+ addstr("原子力の利用は管理や規制がなく急速に拡大している。");
+ else if(law[l]==-1)addstr("原子力はエネルギー源としてよく利用され、産業界によって自主管理されている。");
+ else if(law[l]==0)addstr("原子力はエネルギー源としてしばしば利用され、そして適切に管理されている。");
+ else if(law[l]==1)addstr("原子力は厳しく管理され、利用はまれである。");
+ else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("原子力利用は違法であり、核廃棄物の処理が進んでいる。");
+ else addstr("原子力利用は禁止され、核兵器は国連の査察官に監視されている。");
break;
case LAW_POLLUTION:
- if(won==-2)addstr("State-run industries pollute so much, the workers all have cancer.");
- else if(won==-1)addstr("Deformed children are the norm in the vast industrial wastelands.");
+ if(won==-2)addstr("国営工場の汚染はすさまじく、労働者は全員ガンを発症している。");
+ else if(won==-1)addstr("工業地帯では汚染による子供の病気が当たり前である。");
else if(law[l]==ALIGN_ARCHCONSERVATIVE)
- addstr("Industry may pollute as much as they like.");
- else if(law[l]==-1)addstr("Industry voluntarily regulates pollution.");
- else if(law[l]==0)addstr("Industry is subject to moderate pollution regulations.");
- else if(law[l]==1)addstr("Industry is subject to strict pollution regulations.");
- else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("Industry is subject to zero-tolerance pollution regulations.");
- else addstr("Pollution is unheard of, and nature has reclaimed much of the land.");
+ addstr("工場は必要ならば汚染させてもよい。");
+ else if(law[l]==-1)addstr("工場は自主的な公害対策に従っている。");
+ else if(law[l]==0)addstr("工場は適度な公害対策に従っている。");
+ else if(law[l]==1)addstr("工場は厳格な公害対策に従っている。");
+ else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("工場はゼロ容認の公害対策に従っている。");
+ else addstr("公害は存在せず自然が回復した。");
break;
case LAW_LABOR:
if(won==-2)addstr("The state has nationalized all industries and assigns everyone jobs.");
else addstr("言論の自由は絶対であり、視点の多様性が賞賛されている。");
break;
case LAW_FLAGBURNING:
- if(won==-2)addstr("Flags of the old American regime are burnt primarily as fuel.");
- else if(won==-1)addstr("Images or words describing flag burning are punished by death.");
+ if(won==-2)addstr("アメリカ旧政府の旗は燃料である。");
+ else if(won==-1)addstr("国旗焼却を扱った絵や文章にも死刑が適用される。");
else if(law[l]==ALIGN_ARCHCONSERVATIVE)
- addstr("Burning the flag is a serious crime on par with murder.");
- else if(law[l]==-1)addstr("Burning the flag is a felony and vigorously prosecuted.");
- else if(law[l]==0)addstr("Flag-burning is a misdemeanor, but not a serious crime.");
- else if(law[l]==1)addstr("Flag-burning is technically legal but stigmatized as unpatriotic.");
- else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("The right of flag-burning is upheld even by its critics.");
- else addstr("Flag-burning is traditionally done on July 4th to celebrate freedom.");
+ addstr("国旗焼却は殺人と同等の重犯罪である。");
+ else if(law[l]==-1)addstr("国旗焼却は重罪で積極的に起訴される。");
+ else if(law[l]==0)addstr("国旗焼却は罪を問われるが、重大な犯罪とはみなされない。");
+ else if(law[l]==1)addstr("国旗焼却は違法ではないが、反愛国的であると非難される。");
+ else if(won!=1||wincondition!=WINCONDITION_ELITE)addstr("国旗焼却は抗議の手段として支持されている。");
+ else addstr("国旗焼却は7月4日の独立記念日に自由を称えるため伝統的に行われるようになった。");
break;
case LAW_GUNCONTROL:
if(won==-2)addstr("銃を所有する者は全て銃殺される。");
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,0);
move(0,0);
- addstr("Do you want to run a special edition?");
+ addstr("リベラルガーディアンに特別記事を掲載するか?");
int x=1,y=10;
char str[200];
}
move(24,1);
- addstr("Enter - Not in this month's Liberal Guardian");
+ addstr("Enter - 今月は掲載しない");
int c=getkey();
else if(loottype[li]->get_idname()=="LOOT_RESEARCHFILES")
{
move(6,1);
- addstr("The Liberal Guardian runs a story featuring research papers ", gamelog);
+ addstr("リベラルガーディアンに", gamelog);
move(7,1);
change_public_opinion(VIEW_LIBERALCRIMESQUAD,10);
change_public_opinion(VIEW_LIBERALCRIMESQUADPOS,10);
switch(LCSrandom(4))
{
- case 0:addstr("documenting horrific animal rights abuses.", gamelog);
+ case 0:addstr("恐るべき動物虐待が行われたことを示す", gamelog);
change_public_opinion(VIEW_ANIMALRESEARCH,50);break;
- case 1:addstr("studying the effects of torture on cats.", gamelog);
+ case 1:addstr("拷問が猫に与える効果の", gamelog);
change_public_opinion(VIEW_ANIMALRESEARCH,50);break;
- case 2:addstr("covering up the accidental creation of a genetic monster.", gamelog);
+ case 2:addstr("事故で生み出された遺伝子操作モンスターの隠蔽を示す", gamelog);
change_public_opinion(VIEW_GENETICS,50);break;
- case 3:addstr("showing human test subjects dying under genetic research.", gamelog);
+ case 3:addstr("遺伝子研究の被験者が死亡した", gamelog);
change_public_opinion(VIEW_GENETICS,50);break;
}
+ addstr("論文に関する特別記事を掲載した。", gamelog);
gamelog.newline();
move(9,1);
- addstr("The major networks and publications take it up and run it for weeks.", gamelog);
+ addstr("有力ネットワークと新聞社は、数週間に渡りこのことを取り上げた。", gamelog);
gamelog.nextMessage();
}
else if(loottype[li]->get_idname()=="LOOT_PRISONFILES")
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad contaminated the state's water supply");
- strcat(story,"yesterday by tampering with equipment on the site.");
+ strcat(story," 現場の状況によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードは施設の設備を不正操作して州の水道を汚染させたようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad tampered with the state's water supply yesterday, ");
- strcat(story,"demonstrating the extreme dangers of Nuclear Waste. ");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードは、核汚染の危険性を示すため");
+ strcat(story,"州の水道を汚染させた。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad nearly caused a catastrophic meltdown of the nuclear ");
- strcat(story,"reactor.");
+ strcat(story," 現場の状況によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードの行為で原子炉は破滅的なメルトダウン寸前だったようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad brought the reactor to the verge of a nuclear meltdown, ");
- strcat(story,"demonstrating the extreme vulnerability and danger of Nuclear Power Plants. ");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードは、原子力発電所の脆弱性と危険性を示すため、");
+ strcat(story,"原子炉をメルトダウン寸前にまで追い込んだ。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad allegedly freed or attempted to free prisoners from the police lockup.");
+ strcat(story," 現場の状況によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードは警察署から容疑者を脱走させようとした、または脱走させたようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad attempted to rescue innocent people from the police lockup, ");
- strcat(story,"saving them from torture and brutality at the hands of Conservative police interrogators.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードは、警察に拘束された無実の人々を解放し、");
+ strcat(story,"保守的な警察の尋問官による拷問と暴行から彼らを救い出した。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad opened the bank vault, which held more than $100,000 at the time.");
+ strcat(story," 現場の状況によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードは銀行の金庫を開け、$100,000以上を持ち去ったようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad opened the bank vault, ");
- strcat(story,"showing the triumph of Liberal ideals over Conservative economics.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードは銀行の金庫を開け、");
+ strcat(story,"保守経済に対するリベラル思想の勝利を証明した。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad threatened innocent bystanders in order to rob the bank vault.");
+ strcat(story," 現場の状況によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードは銀行員を脅し、金庫を開けさせたようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad demanded access to the bank vault, ");
- strcat(story,"hoping to acquire the resources to overcome evil.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードは悪と戦う資源を求めるため、");
+ strcat(story,"銀行の金庫へのアクセスを要求した。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad allegedly freed or attempted to free prisoners from the courthouse lockup.");
+ strcat(story," 現場の状況によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードは裁判所から容疑者を脱走させようとした、または脱走させたようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad attempted to rescue innocent people from the courthouse lockup, ");
- strcat(story,"saving them from the highly corrupt Conservative justice system.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードは、裁判所に拘束された無実の人々を解放し、");
+ strcat(story,"保守によって腐敗した司法から彼らを救い出した。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad allegedly freed prisoners while in the facility.");
+ strcat(story," 現場の状況によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードは施設から囚人を脱走させようとしたようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad attempted to rescue innocent people from the abusive Conservative conditions ");
- strcat(story,"at the prison.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードは、保守に虐待されている無実の人々を収容所から解放した。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to police sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad allegedly violated the sacred ");
- strcat(story,"trust and attempted to influence a jury.");
+ strcat(story," 現場の警察関係者の情報からすると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードの行為は陪審員に影響を与え、");
+ strcat(story,"裁判の信頼を失墜させるものだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad has apologized over reports that the operation ");
- strcat(story,"may have interfered with jury deliberations.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードが陪審員の熟慮を妨げたことをここで謝罪する。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to police sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"intelligence officials seemed very nervous about something.");
+ strcat(story," 現場の警察関係者の情報によると、");
+ strcat(story,"情報局職員はこの件で非常に動揺しているようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," Liberal Crime Squad computer specialists worked to liberate information from CIA computers.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードのコンピュータ専門チームはCIAのコンピュータから機密情報を解放した。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to sources, ");
- strcat(story,"the Liberal Crime Squad attempted to break into the armory.");
+ strcat(story," 関係者の情報によると、");
+ strcat(story,"リベラル・クライム・スコードは武器庫へ侵入を試みたようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," Liberal Crime Squad infiltration specialists worked to liberate weapons from the oppressors.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードの特殊潜入班は抑圧者から武器を解放した。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to police sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"the owner of the house seemed very frantic about some missing property.");
+ strcat(story," 現場の警察関係者の情報によると、");
+ strcat(story,"物を盗まれた家主はパニック状態だったようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad was attempting to uncover the CEO's Conservative corruption.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードが保守CEOの腐敗を明らかにした。");
strcat(story,"&r");
}
}
{
if(!liberalguardian)
{
- strcat(story," According to police sources that were at the scene, ");
- strcat(story,"executives on the scene seemed very nervous about something.");
+ strcat(story," 現場の警察関係者の情報によると、");
+ strcat(story,"現場の企業幹部たちはこの件で非常に動揺しているようだ。");
strcat(story,"&r");
}
else
{
- strcat(story," The Liberal Crime Squad was attempting to uncover the company's Conservative corruption.");
+ strcat(story," リベラル・クライム・スコードが企業における保守の腐敗を明らかにした。");
strcat(story,"&r");
}
}
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(11))
{
- case 0:addstr("\"Can I see... heh heh... some ID?\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Woah... you think you're coming in here?\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"Check out this fool. Heh.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Want some trouble, dumpster breath?\"", gamelog);break;
- case 4:addstr("\"You're gonna stir up the hornet's nest, fool.\"", gamelog);break;
- case 5:addstr("\"Come on, take a swing at me. Just try it.\"", gamelog);break;
- case 6:addstr("\"You really don't want to fuck with me.\"", gamelog);break;
- case 7:addstr("\"Hey girly, have you written your will?\"", gamelog);break;
- case 8:addstr("\"Oh, you're trouble. I *like* trouble.\"", gamelog);break;
- case 9:addstr("\"I'll bury you in those planters over there.\"", gamelog);break;
- case 10:addstr("\"Looking to check on the color of your blood?\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「すみませんが…ヘヘ…IDを見せてもらえますか? 」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「おっと…入れると思っているのか? 」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「このバカをつまみ出せ。ケッ。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「ゴミ箱の住民め、何のようだ? 」", gamelog);break;
+ case 4:addstr("「蜂の巣をかき回したいのか。バカめ。」", gamelog);break;
+ case 5:addstr("「さあ来い。俺を殴れ。やってみろ。」", gamelog);break;
+ case 6:addstr("「俺に殺されたくはないだろう。」", gamelog);break;
+ case 7:addstr("「やあ。遺言は書いたか? 」", gamelog);break;
+ case 8:addstr("「ああ、トラブルが来た。トラブルは大好きだ。」", gamelog);break;
+ case 9:addstr("「そこのプランターに埋めてやるぞ。」", gamelog);break;
+ case 10:addstr("「血の色を検査してもよろしいですか? 」", gamelog);break;
}
break;
case REJECTED_NUDE:
switch(LCSrandom(3))
{
case 0:addstr("「私には/本当の/男性には見えないのですが…」", gamelog);break;
- case 1:addstr("ã\80\8cã\82\8fã\81\8bã\81£ã\81¦ã\81\84ã\82\8bã\81¨æ\80\9dã\81\84ã\81¾ã\81\99ã\81\8câ\80¦ã\80\8eä»\96ã\81®ã\80\8fç\94·æ\80§ã\81¯ã\81\82ã\81ªã\81\9fã\81®ã\82\88ã\81\86ã\81§ã\81¯ã\81\82ã\82\8aã\81¾ã\81\9bã\82\93。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("ã\80\8cã\82\8fã\81\8bã\81£ã\81¦ã\81\84ã\82\8bã\81¨æ\80\9dã\81\84ã\81¾ã\81\99ã\81\8câ\80¦ã\80\8eä»\96ã\81®ã\80\8fç\94·æ\80§ã\81¯ã\81\82ã\81ªã\81\9fã\81¨ã\81¯é\81\95ã\81\84ã\81¾ã\81\99。」", gamelog);break;
case 2:addstr("「ううむ…入れるわけにはいきません、マダム、サー。どうやっても。」", gamelog);break;
}
break;
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(6))
{
- case 0:addstr("\"God, you smell.\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Not letting you in. Because I said so.\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"There's just something off about you.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Take a shower.\"", gamelog);break;
- case 4:addstr("\"You'd just harass the others, wouldn't you?\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「何だ、怪しい奴め。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「あなたは入れません。なぜなら、俺がそう言ったからだ。」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「何か様子がおかしいのだが。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「シャワーを浴びてこい。」", gamelog);break;
+ case 4:addstr("「他の客の嫌がらせに来たのか? 」", gamelog);break;
case 5:
- if(law[LAW_FREESPEECH]==-2)addstr("\"Get the [heck] out of here.\"", gamelog);
- else if(law[LAW_FREESPEECH]==2)addstr("\"Get the fuck out of here.\"", gamelog);
- else addstr("\"Get the hell out of here.\"", gamelog);break;
+ if(law[LAW_FREESPEECH]==-2)addstr("「帰れ[不快な人]。」", gamelog);
+ else if(law[LAW_FREESPEECH]==2)addstr("「帰れクソ野郎。」", gamelog);
+ else addstr("「帰れバカ。」", gamelog);break;
}
break;
case REJECTED_BLOODYCLOTHES:
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(5))
{
- case 0:addstr("\"Good God! What is wrong with your clothes?\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Absolutely not. Clean up a bit.\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"This isn't a goth club, bloody clothes don't cut it here.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Uh, maybe you should wash... replace... those clothes.\"", gamelog);break;
- case 4:addstr("\"Did you spill something on your clothes?\"", gamelog);break;
- case 5:addstr("\"Come back when you get the red wine out of your clothes.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「おい! その服はどうしたんだ? 」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「絶対に入れません。服をきれいにしてください。」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「ここはゴスクラブではない。血まみれの服はここまでだ。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「う、その服は洗うか…着替えるかしろ。」", gamelog);break;
+ case 4:addstr("「服に何をこぼしたんだ? 」", gamelog);break;
+ case 5:addstr("「その服の赤ワインをどうにかしてから来い。」", gamelog);break;
}
break;
case REJECTED_DAMAGEDCLOTHES:
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(2))
{
- case 0:addstr("\"Good God! What is wrong with your clothes?\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"This isn't a goth club, ripped clothes don't cut it here.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「おい! その服はどうしたんだ? 」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「ここはゴスクラブではない。引き裂かれた服はここまでだ。」", gamelog);break;
}
break;
case REJECTED_SECONDRATECLOTHES:
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(2))
{
- case 0:addstr("\"That looks like you sewed it yourself.\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"If badly cut clothing is a hot new trend, I missed it.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「その服は自分で作ったものだな。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「そのひどい服は流行っているのか。知らなかったな。」", gamelog);break;
}
break;
case REJECTED_WEAPONS:
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(5))
{
- case 0:addstr("\"No weapons allowed.\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"I can't let you in carrying that.\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"I can't let you take that in.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Come to me armed, and I'll tell you to take a hike.\"", gamelog);break;
- case 4:addstr("\"Real men fight with fists. And no, you can't come in.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「武器の持ち込みは禁止されています。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「それを持ったまま入れるわけにはいかないな。」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「それを持ち込ませるわけにはいかないな。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「武装して来たならば、ハイキングにでも行って来いと言うしかない。」", gamelog);break;
+ case 4:addstr("「真の男は拳で戦うものだ。そしてお前はそうではない。入れるわけにはいかない。」", gamelog);break;
}
break;
case REJECTED_GUESTLIST:
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
- addstr("\"This club is by invitation only.\"", gamelog);
+ addstr("「当クラブは紹介がなければ入れません。」", gamelog);
break;
case NOT_REJECTED:
set_color(COLOR_GREEN,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(4))
{
- case 0:addstr("\"Keep it civil and don't drink too much.\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Let me get the door for you.\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"Ehh, alright, go on in.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Come on in.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「礼儀正しく。そして飲み過ぎないように。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「今扉を開けます。」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「えー、了解。入ってください。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「お入りください。」", gamelog);break;
}
break;
}
{
default:
move(16,1);
- addstr("\"The best way not to fail is to succeed.\"");
+ addstr("『失敗しない最善の方法は成功することだ。』");
break;
case SITE_INDUSTRY_NUCLEAR:
move(16,1);
case SITE_RESIDENTIAL_APARTMENT:
case SITE_RESIDENTIAL_APARTMENT_UPSCALE:
move(16,1);
- addstr("管理人のオフィスは最初の扉を左");
- move(17,1);
- addstr("");
+ addstr("管理人のオフィスは最初の扉を左です。");
break;
}
break;
{
default:
move(16,1);
- addstr("\"Great work is done by people who do great work.\"");
+ addstr("『すばらしい仕事はすばらしい人々によって成し遂げられる。』");
break;
}
break;
if(sitealarm||sitealienate)
{
move(16,1);
- addstr("The radio broadcasters left the equipment on in ", gamelog);
- move(17,1);
- addstr("their rush to get out.", gamelog);
+ addstr("ラジオのアナウンサーは機材をそのままにして逃げたようだ。", gamelog);
gamelog.newline();
- addstr(" Take over the studio? (Yes or No)");
+ addstr("スタジオを乗っ取るか? (Yes / No)");
}
else
{
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- addstr("You see a display case.", gamelog);
+ addstr("展示ケースがある。", gamelog);
move(17,1);
- addstr("Smash it? (Yes or No)");
+ addstr("破壊するか? (Yes / No)");
int c=getkey();
move(16,1);
if(sitealarm)
{
- addstr("The security checkpoint is abandoned.", gamelog);
+ addstr("セキュリティ検査は停止している。", gamelog);
gamelog.newline();
levelmap[locx][locy][locz].special=SPECIAL_NONE;
return;
}
else if(autoadmit)
{
- addstr("The squad flashes ID badges.", gamelog);
+ addstr("部隊はIDバッジをかざした。", gamelog);
metaldetect=false;
gamelog.newline();
levelmap[locx][locy][locz].special=SPECIAL_SECURITY_SECONDVISIT;
else
{
if(metaldetect) addstr("部隊は金属探知機に足を踏み入れた。", gamelog);
- else addstr("This door is guarded.", gamelog);
+ else addstr("扉はガードされている。", gamelog);
gamelog.newline();
levelmap[locx][locy][locz].special=SPECIAL_SECURITY_SECONDVISIT;
}
{
case REJECTED_NUDE:
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
- if(autoadmit) addstr("\"Jesus! Put some clothes on!\"", gamelog);
+ if(autoadmit) addstr("「ジーザス! 服を着るんだ! 」", gamelog);
else switch(LCSrandom(4))
{
- case 0:addstr("\"Get out of here you nudist!!\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Back off, creep!\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"Jesus!! Somebody call the cops!\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Are you sleepwalking?!\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「ヌーディストは立ち入り禁止だ!!」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「帰れ! おかしな奴め! 」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「ジーザス!! 誰か警察を呼んでくれ! 」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「夢遊病なのか?!」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(4))
{
- case 0:addstr("\"No admittance, youngster.\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"You're too young to work here.\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"Go play someplace else.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Where's your mother?\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「子供はここには入れない。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「ここで働くには若すぎる。」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「別の場所で遊びなさい。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「お母さんはどこへ? 」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(1))
{
- case 0:addstr("\"Employees only.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「ここは社員専用だ。」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(4))
{
- case 0:addstr("\"You don't work here, do you?\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Hmm... can I see your badge?\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"There's just something off about you.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"You must be new. You'll need your badge.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「あなたはここで働いていませんね? 」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「うーむ…バッジを見せてもらえますか? 」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「あなたは何か様子がおかしいのですが。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「新人か? ここではバッジが必要だ。」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(5))
{
- case 0:addstr("\"Good God! What is wrong with your clothes?\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Are you hurt?! The aid station is the other way!\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"Your clothes, that's blood!\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Blood?! That's more than a little suspicious...\"", gamelog);break;
- case 4:addstr("\"Did you just butcher a cat?!\"", gamelog);break;
- case 5:addstr("\"Blood everywhere...?\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「おい! その服はどうしたんだ? 」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「ケガをしているのか?! 医療室はあっちだ! 」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「服に血が! 」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「血?! 何があったんだ…」", gamelog);break;
+ case 4:addstr("「猫を殺したのか?!」", gamelog);break;
+ case 5:addstr("「血まみれだ…? 」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(2))
{
- case 0:addstr("\"Good God! What is wrong with your clothes?\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Is that a damaged halloween costume?\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「おい! その服はどうしたんだ? 」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「そのボロボロの服はハロウィンの衣装か? 」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
switch(LCSrandom(2))
{
- case 0:addstr("\"That looks like you sewed it yourself.\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"That's a poor excuse for a uniform. Who are you?\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「その服は自分で作ったものだな。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「その制服はできの悪い偽物だ。お前は誰だ? 」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
}
else switch(LCSrandom(5))
{
- case 0:addstr("\"Put that away!\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Hey, back off!\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"Don't try anything!\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Are you here to make trouble?\"", gamelog);break;
- case 4:addstr("\"Stay back!\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「離れろ! 」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「おい、下がれ! 」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「何もするな! 」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「何をするつもりだ? 」", gamelog);break;
+ case 4:addstr("「下がれ! 」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
switch(LCSrandom(4))
{
- case 0:addstr("\"Move along.\"", gamelog);break;
- case 1:addstr("\"Have a nice day.\"", gamelog);break;
- case 2:addstr("\"Quiet day, today.\"", gamelog);break;
- case 3:addstr("\"Go on in.\"", gamelog);break;
+ case 0:addstr("「そのまま進んでください。」", gamelog);break;
+ case 1:addstr("「よい一日を。」", gamelog);break;
+ case 2:addstr("「今日はいい天気ですね。」", gamelog);break;
+ case 3:addstr("「入ってください。」", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
break;
clearmessagearea();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- addstr("The Conservatives in the room hurry the Squad, so ", gamelog);
+ addstr("保守が放送室に駆けつけてきた。", gamelog);
move(17,1);
- addstr("the broadcast never happens.", gamelog);
+ addstr("放送は不可能だ。", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
clearmessagearea();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- addstr("The Squad takes control of the microphone and ", gamelog);
+ addstr("部隊はマイクを手に取り、", gamelog);
move(17,1);
int viewhit=LCSrandom(VIEWNUM);
switch(viewhit)
{
- case VIEW_GAY: addstr("discusses homosexual rights.", gamelog);break;
- case VIEW_DEATHPENALTY: addstr("examines the death penalty.", gamelog);break;
- case VIEW_TAXES: addstr("discusses the tax code.", gamelog);break;
- case VIEW_NUCLEARPOWER: addstr("runs down nuclear power.", gamelog);break;
- case VIEW_ANIMALRESEARCH: addstr("discusses the horrors of animal research.", gamelog);break;
- case VIEW_POLICEBEHAVIOR: addstr("goes over cases of police brutality.", gamelog);break;
- case VIEW_TORTURE: addstr("discusses prisoner abuse and torture.", gamelog);break;
- case VIEW_PRISONS: addstr("discusses the prison system's flaws.", gamelog);break;
- case VIEW_INTELLIGENCE: addstr("debates privacy law.", gamelog);break;
- case VIEW_FREESPEECH: addstr("talks about free speech.", gamelog);break;
- case VIEW_GENETICS: addstr("discusses the implications of genetic research.", gamelog);break;
- case VIEW_JUSTICES: addstr("talks about the record of a Conservative judge.", gamelog);break;
- case VIEW_GUNCONTROL: addstr("talks about gun control.", gamelog);break;
- case VIEW_SWEATSHOPS: addstr("brings details about sweatshops to light.", gamelog);break;
- case VIEW_POLLUTION: addstr("does a show on industrial pollution.", gamelog);break;
- case VIEW_CORPORATECULTURE: addstr("jokes about corporate culture.", gamelog);break;
- case VIEW_CEOSALARY: addstr("gives examples of CEO excesses.", gamelog);break;
- case VIEW_WOMEN: addstr("discusses abortion.", gamelog);break;// "Performs an abortion live on the air."
+ case VIEW_GAY: addstr("同性愛者の権利について議論した。", gamelog);break;
+ case VIEW_DEATHPENALTY: addstr("死刑制度について論じた。", gamelog);break;
+ case VIEW_TAXES: addstr("税法について議論した。", gamelog);break;
+ case VIEW_NUCLEARPOWER: addstr("原子力を批判した。", gamelog);break;
+ case VIEW_ANIMALRESEARCH: addstr("恐るべき動物実験ついて議論した。", gamelog);break;
+ case VIEW_POLICEBEHAVIOR: addstr("警官による暴行の事例を説明した。", gamelog);break;
+ case VIEW_TORTURE: addstr("囚人への虐待と拷問について論じた。", gamelog);break;
+ case VIEW_PRISONS: addstr("刑務所制度の問題点について論じた。", gamelog);break;
+ case VIEW_INTELLIGENCE: addstr("プライバシー法について討論した。", gamelog);break;
+ case VIEW_FREESPEECH: addstr("言論の自由について話をした。", gamelog);break;
+ case VIEW_GENETICS: addstr("遺伝子研究への懸念について論じた。", gamelog);break;
+ case VIEW_JUSTICES: addstr("保守的裁判記録について話をした。", gamelog);break;
+ case VIEW_GUNCONTROL: addstr("銃規制について話をした。", gamelog);break;
+ case VIEW_SWEATSHOPS: addstr("搾取工場の詳細を明らかにした。", gamelog);break;
+ case VIEW_POLLUTION: addstr("工場による汚染のトークショーを行った。", gamelog);break;
+ case VIEW_CORPORATECULTURE: addstr("企業文化に関するジョークを披露した。", gamelog);break;
+ case VIEW_CEOSALARY: addstr("CEOの高額すぎる報酬の例を示した。", gamelog);break;
+ case VIEW_WOMEN: addstr("中絶について議論した。", gamelog);break;// "Performs an abortion live on the air."
// Get [LAWFLAG_SPEECH], [LAWFLAG_MURDER], [LAWFLAG_DISTURBANCE] -- LK
- case VIEW_CIVILRIGHTS: addstr("debates affirmative action.", gamelog);break;
- case VIEW_DRUGS: addstr("has a frank talk about drugs.", gamelog);break;
- case VIEW_IMMIGRATION: addstr("examines the issue of immigration.", gamelog);break;
- case VIEW_MILITARY: addstr("talks about militarism in modern culture.", gamelog);break;
- case VIEW_AMRADIO: addstr("discusses other AM radio shows.", gamelog);break;
- case VIEW_CABLENEWS: addstr("talks about Cable News.", gamelog);break;
- case VIEW_LIBERALCRIMESQUAD: addstr("lets people know about the Liberal Crime Squad.", gamelog);break;
+ case VIEW_CIVILRIGHTS: addstr("アファーマティブ・アクションについて討論した。", gamelog);break;
+ case VIEW_DRUGS: addstr("薬物について率直な話をした。", gamelog);break;
+ case VIEW_IMMIGRATION: addstr("移民問題について論じた。", gamelog);break;
+ case VIEW_MILITARY: addstr("現代の軍国主義の話をした。", gamelog);break;
+ case VIEW_AMRADIO: addstr("AMラジオショーについて議論した。", gamelog);break;
+ case VIEW_CABLENEWS: addstr("ケーブルニュースの話をした。", gamelog);break;
+ case VIEW_LIBERALCRIMESQUAD: addstr("リベラル・クライム・スコードを人々に知らしめようとした。", gamelog);break;
default:
- case VIEW_LIBERALCRIMESQUADPOS: addstr("extols the virtues of the Liberal Crime Squad.", gamelog);break;
- case VIEW_CONSERVATIVECRIMESQUAD: addstr("demonizes the Conservative Crime Squad.", gamelog);break;
+ case VIEW_LIBERALCRIMESQUADPOS: addstr("リベラル・クライム・スコードのすばらしさを称えた。", gamelog);break;
+ case VIEW_CONSERVATIVECRIMESQUAD: addstr("コンサバ・クライム・スコードを悪魔化した。", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- if(segmentpower<25)addstr("The Squad sounds wholly insane.", gamelog);
- else if(segmentpower<35)addstr("The show really sucks.", gamelog);
- else if(segmentpower<45)addstr("It is a very boring hour.", gamelog);
- else if(segmentpower<55)addstr("It is mediocre radio.", gamelog);
- else if(segmentpower<70)addstr("The show was all right.", gamelog);
- else if(segmentpower<85)addstr("The Squad put on a good show.", gamelog);
- else if(segmentpower<100)addstr("It was thought-provoking, even humorous.", gamelog);
- else addstr("It was the best hour of AM radio EVER.", gamelog);
+ if(segmentpower<25)addstr("部隊のトークはまるで狂っているように聞こえた。", gamelog);
+ else if(segmentpower<35)addstr("ショーは本当にひどいものだった。", gamelog);
+ else if(segmentpower<45)addstr("とても退屈な時間になった。", gamelog);
+ else if(segmentpower<55)addstr("平凡なラジオ放送だった。", gamelog);
+ else if(segmentpower<70)addstr("ショーはうまくいった。", gamelog);
+ else if(segmentpower<85)addstr("部隊のショーはすばらしいものだった。", gamelog);
+ else if(segmentpower<100)addstr("それは示唆とユーモアに富んだものになった。", gamelog);
+ else addstr("それはAMラジオでかつてない程のすばらしい時間となった。", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- addstr("The hostage ", gamelog);
+ addstr("人質の", gamelog);
addstr(activesquad->squad[p]->prisoner->name, gamelog);
- addstr(" is forced on to ", gamelog);
+ addstr("に", gamelog);
move(17,1);
switch(viewhit)
{
- case VIEW_GAY: addstr("discuss homosexual rights.", gamelog);break;
- case VIEW_DEATHPENALTY: addstr("examine the death penalty.", gamelog);break;
- case VIEW_TAXES: addstr("discuss the tax code.", gamelog);break;
- case VIEW_NUCLEARPOWER: addstr("run down nuclear power.", gamelog);break;
- case VIEW_ANIMALRESEARCH: addstr("discuss the horrors of animal research.", gamelog);break;
- case VIEW_POLICEBEHAVIOR: addstr("go over cases of police brutality.", gamelog);break;
- case VIEW_TORTURE: addstr("discuss prisoner abuse and torture.", gamelog);break;
- case VIEW_PRISONS: addstr("discuss the prison system's flaws.", gamelog);break;
- case VIEW_INTELLIGENCE: addstr("debate privacy law.", gamelog);break;
- case VIEW_FREESPEECH: addstr("talk about free speech.", gamelog);break;
- case VIEW_GENETICS: addstr("discuss the implications of genetic research.", gamelog);break;
- case VIEW_JUSTICES: addstr("talk about the record of a Conservative judge.", gamelog);break;
- case VIEW_GUNCONTROL: addstr("talk about gun control.", gamelog);break;
- case VIEW_SWEATSHOPS: addstr("bring details about sweatshops to light.", gamelog);break;
- case VIEW_POLLUTION: addstr("do a show on industrial pollution.", gamelog);break;
- case VIEW_CORPORATECULTURE: addstr("joke about corporate culture.", gamelog);break;
- case VIEW_CEOSALARY: addstr("give examples of CEO excesses.", gamelog);break;
- case VIEW_WOMEN: addstr("discuss abortion.", gamelog);break;// "Performs an abortion live on the air."
+ case VIEW_GAY: addstr("同性愛者の権利について議論をさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_DEATHPENALTY: addstr("死刑制度について論じさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_TAXES: addstr("税法について議論させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_NUCLEARPOWER: addstr("原子力を批判させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_ANIMALRESEARCH: addstr("恐るべき動物実験ついて議論させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_POLICEBEHAVIOR: addstr("警官による暴行の事例を説明させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_TORTURE: addstr("囚人への虐待と拷問について論じさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_PRISONS: addstr("刑務所制度の問題点について論じさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_INTELLIGENCE: addstr("プライバシー法について討論させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_FREESPEECH: addstr("言論の自由について話をさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_GENETICS: addstr("遺伝子研究への懸念について論じさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_JUSTICES: addstr("保守的裁判記録について話をさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_GUNCONTROL: addstr("銃規制について話をさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_SWEATSHOPS: addstr("搾取工場の詳細を明らかにさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_POLLUTION: addstr("工場による汚染のトークショーを行わせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_CORPORATECULTURE: addstr("企業文化に関するジョークを披露させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_CEOSALARY: addstr("CEOの高額すぎる報酬の例を示させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_WOMEN: addstr("中絶について議論させた。", gamelog);break;// "Performs an abortion live on the air."
// Get [LAWFLAG_SPEECH], [LAWFLAG_MURDER], [LAWFLAG_DISTURBANCE] -- LK
- case VIEW_CIVILRIGHTS: addstr("debate affirmative action.", gamelog);break;
- case VIEW_DRUGS: addstr("have a frank talk about drugs.", gamelog);break;
- case VIEW_IMMIGRATION: addstr("examine the issue of immigration.", gamelog);break;
- case VIEW_MILITARY: addstr("talk about militarism in modern culture.", gamelog);break;
- case VIEW_AMRADIO: addstr("discuss other AM radio shows.", gamelog);break;
- case VIEW_CABLENEWS: addstr("talk about Cable News.", gamelog);break;
- case VIEW_LIBERALCRIMESQUAD: addstr("let people know about the Liberal Crime Squad.", gamelog);break;
+ case VIEW_CIVILRIGHTS: addstr("アファーマティブ・アクションについて討論させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_DRUGS: addstr("薬物について率直な話をさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_IMMIGRATION: addstr("移民問題について論じさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_MILITARY: addstr("現代の軍国主義の話をさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_AMRADIO: addstr("AMラジオショーについて議論させた。", gamelog);break;
+ case VIEW_CABLENEWS: addstr("ケーブルニュースの話をさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_LIBERALCRIMESQUAD: addstr("リベラル・クライム・スコードを人々に知らせさせた。", gamelog);break;
default:
- case VIEW_LIBERALCRIMESQUADPOS: addstr("extol the virtues of the Liberal Crime Squad.", gamelog);break;
- case VIEW_CONSERVATIVECRIMESQUAD: addstr("demonize the Conservative Crime Squad.", gamelog);break;
+ case VIEW_LIBERALCRIMESQUADPOS: addstr("リベラル・クライム・スコードのすばらしさを称えさせた。", gamelog);break;
+ case VIEW_CONSERVATIVECRIMESQUAD: addstr("コンサバ・クライム・スコードを悪魔化させた。", gamelog);break;
}
gamelog.newline();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
+ addstr("人質の", gamelog);
addstr(activesquad->squad[p]->prisoner->name, gamelog);
- addstr(", the hostage, is kept off-air.", gamelog);
+ addstr("は何も話さなかった。", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- addstr("Moderates at the station appreciated the show.", gamelog);
+ addstr("局の穏健派はショーを評価した。", gamelog);
gamelog.newline();
move(17,1);
- addstr("They no longer feel alienated.", gamelog);
+ addstr("彼らはもはや敵視していないようだ。", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- addstr("Security is waiting for the Squad ", gamelog);
- move(17,1);
- addstr("after the show!", gamelog);
+ addstr("放送が終了すると警備員が現れた!", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
- addstr("The show was so good that security listened to it ", gamelog);
+ addstr("警備員も部屋でショーに聞き入っていたようだ。", gamelog);
move(17,1);
- addstr("at their desks. The Squad might yet escape.", gamelog);
+ addstr("部隊は脱出することができた。", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
set_color(COLOR_RED,COLOR_BLACK,1);
move(16,1);
addstr(encounter[e].name, gamelog);
- addstr(" observes your Liberal activity ", gamelog);
+ addstr("はあなたのリベラル行動を目撃すると、", gamelog);
move(17,1);
if(encounter[e].align==ALIGN_CONSERVATIVE)
- addstr("and lets forth a piercing Conservative alarm cry!", gamelog);
- else addstr("and shouts for help!", gamelog);
+ addstr("大声で保守派の仲間に知らせた!", gamelog);
+ else addstr("大声で助けを呼んだ!", gamelog);
gamelog.newline();
sitealarm=1;
addstr(" prepares to rob the bank:");*/
move(11,1);
- addstr("A - Quietly pass the teller a robbery note");
- if(a.is_naked() && a.animalgloss!=ANIMALGLOSS_ANIMAL)addstr(" while naked");
- addstr(".");
+ addstr("A - ");
+ if(a.is_naked() && a.animalgloss!=ANIMALGLOSS_ANIMAL)addstr("全裸で");
+ addstr("黙って窓口係にメモを渡す");
move(12,1);
- addstr("B - Threaten bystanders and demand access to the vault");
- if(a.is_naked() && a.animalgloss!=ANIMALGLOSS_ANIMAL)addstr(" while naked");
- addstr(".");
+ addstr("B - ");
+ if(a.is_naked() && a.animalgloss!=ANIMALGLOSS_ANIMAL)addstr("全裸で");
+ addstr("銀行員を脅し金庫を開けさせる");
move(13,1);
- addstr("C - On second thought, don't rob the bank");
- if(a.is_naked() && a.animalgloss!=ANIMALGLOSS_ANIMAL)addstr(" while naked");
- addstr(".");
+ addstr("C - ");
+ if(a.is_naked() && a.animalgloss!=ANIMALGLOSS_ANIMAL)addstr("全裸で");
+ addstr("考え直して銀行を襲わない");
int c;
do c=getkey(); while(c<'a'&&c>'c');
set_color(COLOR_WHITE, COLOR_BLACK, 1);
move(9, 1);
addstr(a.name, gamelog);
- addstr(" slips the teller a note: ", gamelog);
+ addstr("は窓口にメモを滑り込ませた: ", gamelog);
set_color(COLOR_GREEN, COLOR_BLACK, 1);
move(10, 1);
+ addstr("『");
switch(LCSrandom(10))
{
- case 0:addstr("KINDLY PUT MONEY IN BAG. OR ELSE.", gamelog);break;
- case 1:addstr("I AM LIBERATING YOUR MONEY SUPPLY.", gamelog);break;
- case 2:addstr("THIS IS A ROBBERY. GIVE ME THE MONEY.", gamelog);break;
- case 3:addstr("I HAVE A GUN. CASH PLEASE.", gamelog);break;
- case 4:addstr("THE LIBERAL CRIME SQUAD REQUESTS CASH.", gamelog);break;
- case 5:addstr("I AM MAKING A WITHDRAWAL. ALL YOUR MONEY.", gamelog);break;
- case 6:addstr("YOU ARE BEING ROBBED. GIVE ME YOUR MONEY.", gamelog);break;
- case 7:addstr("PLEASE PLACE LOTS OF DOLLARS IN THIS BAG.", gamelog);break;
- case 8:addstr("SAY NOTHING. YOU ARE BEING ROBBED.", gamelog);break;
- case 9:addstr("ROBBERY. GIVE ME CASH. NO FUNNY MONEY.", gamelog);break;
+ case 0:addstr("おとなしく金を鞄に詰めろ。さもないと。", gamelog);break;
+ case 1:addstr("お前たちの資金を解放するために来た。", gamelog);break;
+ case 2:addstr("強盗だ。金を出せ。", gamelog);break;
+ case 3:addstr("銃を持っている。金だ。", gamelog);break;
+ case 4:addstr("リベラル・クライム・スコードは金を要求する。", gamelog);break;
+ case 5:addstr("預金を引き出しに来た。全て出せ。", gamelog);break;
+ case 6:addstr("お前たちは強盗されている。金をよこせ。", gamelog);break;
+ case 7:addstr("この鞄にできるだけ金を詰めろ。", gamelog);break;
+ case 8:addstr("何も言うな。金を奪いに来た。", gamelog);break;
+ case 9:addstr("強盗だ。金を出せ。本物だ。", gamelog);break;
}
+ addstr("』");
gamelog.newline();
getkey();
{
set_color(COLOR_WHITE, COLOR_BLACK, 1);
move(11, 1);
- addstr("The bank teller reads the note, ", gamelog);
+ addstr("窓口係はメモを読んだ。すると、", gamelog);
switch(LCSrandom(5))
{
- case 0:addstr("gestures, ", gamelog);break;
- case 1:addstr("signals, ", gamelog);break;
- case 2:addstr("shouts, ", gamelog);break;
- case 3:addstr("screams, ", gamelog);break;
- case 4:addstr("gives a warning, ", gamelog);break;
+ case 0:addstr("身振りで", gamelog);break;
+ case 1:addstr("警報を鳴らして", gamelog);break;
+ case 2:addstr("叫んで", gamelog);break;
+ case 3:addstr("悲鳴を上げて", gamelog);break;
+ case 4:addstr("警告を発して", gamelog);break;
}
move(12, 1);
- addstr("and dives for cover as the guards move in on the squad!", gamelog);
+ addstr("警備員に助けを求めた!", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
{
set_color(COLOR_WHITE, COLOR_BLACK, 1);
move(11, 1);
- addstr("The bank teller reads the note, ", gamelog);
+ addstr("窓口係はメモを読んだ。そして、", gamelog);
switch(LCSrandom(5))
{
- case 0:addstr("nods calmly, ", gamelog);break;
- case 1:addstr("looks startled, ", gamelog);break;
- case 2:addstr("bites her lip, ", gamelog);break;
- case 3:addstr("grimaces, ", gamelog);break;
- case 4:addstr("frowns, ", gamelog);break;
+ case 0:addstr("黙ってうなずき", gamelog);break;
+ case 1:addstr("驚きながら", gamelog);break;
+ case 2:addstr("唇をかみ締めながら", gamelog);break;
+ case 3:addstr("顔をしかめながら", gamelog);break;
+ case 4:addstr("厳しい表情をしながら", gamelog);break;
}
move(12, 1);
- addstr("and slips several bricks of cash into the squad's bag.", gamelog);
+ addstr("鞄に札束を詰めた。", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
{
move(9,1);
addstr(armed_liberal->name, gamelog);
- addstr(" brandishes the ", gamelog);
+ addstr("は", gamelog);
addstr(armed_liberal->get_weapon().get_shortname(0), gamelog);
- addstr(".", gamelog);
+ addstr("を見せ付けた。", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
}
move(10,1);
addstr(a.name, gamelog);
- addstr(" says, ", gamelog);
+ addstr("は言った。", gamelog);
set_color(COLOR_GREEN,COLOR_BLACK,1);
move(11,1);
- addstr("\"", gamelog);
+ addstr("「", gamelog);
addstr(slogan, gamelog);
gamelog.record(" ");
move(12,1);
- addstr("OPEN THE VAULT, NOW!\"", gamelog);
+ addstr("今すぐ金庫を開けろ! 」", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
{
set_color(COLOR_WHITE, COLOR_BLACK, 1);
move(9, 1);
- addstr("The bank teller and dives for cover as ", gamelog);
+ addstr("窓口係と銀行員は", gamelog);
move(10, 1);
- addstr("guards move in on the squad!", gamelog);
+ addstr("警備員に助けを求めた!", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
{
set_color(COLOR_WHITE, COLOR_BLACK, 1);
move(9, 1);
- addstr("The bank employees hesitantly cooperate!", gamelog);
+ addstr("銀行員はしぶしぶ従った!", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
move(10, 1);
- addstr("The vault is open!", gamelog);
+ addstr("金庫が開いた!", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
addstr("は言った。", gamelog);
set_color(COLOR_GREEN, COLOR_BLACK, 1);
move(10, 1);
- addstr("「部屋を借りるのを止めたい。」", gamelog);
+ addstr("「部屋を借りるのをやめたい。」", gamelog);
gamelog.newline();
getkey();
addstr("あなたは私が探していた人だ。」", gamelog);
break;
case 5:addstr("「大切な所はデカいぜ。」", gamelog);break;
- case 6:addstr("\"Daaaaaamn girl, I want to wrap your legs around my face and ", gamelog);
- move(11,1);y++;
- addstr("wear you like a feed bag!\"", gamelog); // Bill Hicks
+ case 6:addstr("「美しい人。あなたの脚で顔を覆い、マスクのように身につけたい! 」", gamelog); // Bill Hicks
break;
- case 7:addstr("\"Let's play squirrel. I'll bust a nut in your hole.\"", gamelog);break;
- case 8:addstr("\"You know, if I were you, I'd have sex with me.\"", gamelog);break;
- case 9:addstr("\"You don't sweat much for a fat chick.\"", gamelog);break;
+ case 7:addstr("「リスごっこをしよう。あなたの中にナッツを隠したい。」", gamelog);break;
+ case 8:addstr("「わかっている。もし私があなたならば、私とsexしたいはずだ。」", gamelog);break;
+ case 9:addstr("「太ったヒヨコちゃんのために苦労したくないな。」", gamelog);break;
case 10:addstr("\"Fuck me if I'm wrong but you want to kiss me, right?\"", gamelog);break;
case 11:addstr("\"Your parents must be retarded, because you are special.\"", gamelog);break;
case 12:addstr("\"Let's play trains... you can sit on my face and I will chew chew chew.\"", gamelog);break;
case 1 :addstr("「ステキな人! 今晩電話してください…」", gamelog);break;
case 2 :addstr("「もちろん。」", gamelog);break;
case 3 :addstr("「へっへっ。見逃してやるよ。ところで、私は田舎者が大好きなんだ…」", gamelog);break;
- case 4 :addstr("「病気だ。そして今夜、もっと病が重くなる…」", gamelog);break;
+ case 4 :addstr("「あなたは病気だ。そして今夜、もっと病が重くなる…」", gamelog);break;
case 5 :addstr("「おおお、見せてくれ! 」", gamelog);break;
- case 6 :addstr("\"Wow, looks like I'm going to have to reward creativity tonight!\"", gamelog);break;
- case 7 :addstr("\"Winter's coming. You'd better bust more than one.\"", gamelog);break;
- case 8 :addstr("\"But you're not, so the pleasure's all mine.\"", gamelog);break;
- case 9 :addstr("\"Just wait until tonight, baby.\"", gamelog);break;
+ case 6 :addstr("「ええ。今夜、あなたの望みを叶えましょう! 」", gamelog);break;
+ case 7 :addstr("「冬が近い。1つでは足りませんね。」", gamelog);break;
+ case 8 :addstr("「でもあなたは私ではない。その喜びは全て私のもの…。」", gamelog);break;
+ case 9 :addstr("「ベイビー、だた夜まで待ってて。」", gamelog);break;
case 10:addstr("\"You're wrong.\"", gamelog);break;
case 11:addstr("\"I can drool on you if you like it that way.\"", gamelog);break;
case 12:addstr("\"Oooo, all aboard baby!\"", gamelog);break;
if(tk.type == CREATURE_CORPORATE_CEO)
{
if(a.gender_liberal != GENDER_MALE)
- addstr("\"I'm a happily married man, sweetie.\"", gamelog);
- else addstr("\"This ain't Brokeback Mountain, son.\"", gamelog);
+ addstr("「私は男性と結婚できて幸せよ。」", gamelog);
+ else addstr("「これはブロークバック・マウンテンではない。」", gamelog);
}
else if(law[LAW_FREESPEECH]==-2)
{
case 3 : addstr("「本物の便所へ行けよ、この田舎者。」", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
addstr(" <トイレを指差した>", gamelog);break;
- case 4 : addstr("「トラウマ的事件だ。」", gamelog);
+ case 4 : addstr("「トラウマでしょうね。」", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
addstr(" <泣き出した>", gamelog);break;
case 5 : addstr("「全部大きいぞ、デブ。」", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
addstr(" <笑われた>", gamelog);break;
- case 6 : addstr("\"You're disgusting.\"", gamelog);
+ case 6 : addstr("「最低だ。」", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
- addstr(" <turns away>", gamelog);break;
- case 7 : addstr("\"You fuck squirrels?\"", gamelog);
+ addstr(" <立ち去った>", gamelog);break;
+ case 7 : addstr("「リスとヤりたいのか? 」", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
- addstr(" <looks dumbfounded>", gamelog);break;
- case 8 : addstr("\"So what you're saying is you masturbate a lot.\"", gamelog);
+ addstr(" <あぜんとしている>", gamelog);break;
+ case 8 : addstr("「それはたくさんマス掻いてるってことか? 」", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
- addstr(" <wags finger>", gamelog);break;
- case 9 : addstr("\"You're a pig.\"", gamelog);
+ addstr(" <指を前後に揺らした>", gamelog);break;
+ case 9 : addstr("「あんたは豚だ。」", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
- addstr(" <turns away>", gamelog);break;
+ addstr(" <立ち去った>", gamelog);break;
case 10: addstr("\"Nice try, but no.\"", gamelog);
set_color(COLOR_WHITE,COLOR_BLACK,1);
addstr(" <sticks out tongue>", gamelog);break;
addstr("「警察はマイノリティの容疑者にしばしば拷問を行っている。」", gamelog);
break;
case LAW_PRIVACY:
- addstr("「人々を農場の動物のように飼いならすシステムに反対しただけの", gamelog);move(y++,1);
- addstr("無実の市民の情報が保管され続けている。」", gamelog);
+ addstr("「人々を農場の動物のように飼いならすシステムに反対しただけの無実の市民の情報", gamelog);
+ addstr(" が保管され続けている。」", gamelog);
break;
case LAW_DEATHPENALTY:
addstr("「過去10年間で30人以上の人々が処刑されている。」", gamelog);
break;
case LAW_NUCLEARPOWER:
- addstr("「核廃棄物は何世紀にも渡って存在し、多くの家族の脅威となる。", gamelog);move(y++,1);
- addstr("ã\82\82ã\81¡ã\82\8dã\82\93ã\81\93ã\81®ä»\98è¿\91でも。」", gamelog);
+ addstr("「核廃棄物は何世紀にも渡って存在し、多くの家族の脅威となる。もちろんこの付近", gamelog);move(y++,1);
+ addstr("ã\80\80でも。」", gamelog);
break;
case LAW_POLLUTION:
- addstr("「利益のみを追求し他のことは何もしない工場は、環境を汚染させ", gamelog);move(y++,1);
- if (tk.animalgloss==ANIMALGLOSS_ANIMAL) addstr("人間だけでなく動物も傷つけている。」", gamelog);
- else addstr("動物だけでなく人間も傷つけている。」", gamelog);
+ addstr("「利益のみを追求し他のことは何もしない工場は環境を汚染させ、", gamelog);move(y++,1);
+ if (tk.animalgloss==ANIMALGLOSS_ANIMAL) addstr(" 人間だけでなく動物も傷つけている。」", gamelog);
+ else addstr(" 動物だけでなく人間も傷つけている。」", gamelog);
break;
case LAW_LABOR:
- addstr("「労働時間はますます長くなっているのに、給料はますます低くなっている", gamelog);move(y++,1);
- addstr("ã\81\93ã\81¨ã\81«æ°\97ã\81¥ã\81\84ã\81¦ã\81\84ã\82\8bか。人々は計画的に奴隷のように働かされている。」", gamelog);
+ addstr("「労働時間はますます長くなっているのに、給料はますます低くなっていることに気", gamelog);move(y++,1);
+ addstr("ã\80\80ã\81¥ã\81\84ã\81¦ã\81\84ã\82\8bã\81 ã\82\8dã\81\86か。人々は計画的に奴隷のように働かされている。」", gamelog);
break;
case LAW_GAY:
- addstr("「同性愛者はそうでない者と変わりない。だが、この国では未だ安っぽい", gamelog);move(y++,1);
- addstr("ã\82¨ã\83³ã\82¿ã\83¼ã\83\86イメントに登場する逸脱者のような扱いを受けている。」", gamelog);
+ addstr("「同性愛者はそうでない者と変わりない。だが、この国では未だ安っぽいエンターテ", gamelog);move(y++,1);
+ addstr("ã\80\80イメントに登場する逸脱者のような扱いを受けている。」", gamelog);
break;
case LAW_CORPORATE:
- addstr("\"Corporate executives use giant corporations as a means to become parasites ", gamelog);move(y++,1);
- addstr("that suck wealth out of this country and put it into their pockets.\"", gamelog);
+ addstr("「企業の重役たちは、寄生虫のように富をこの国から自分のポケット吸い出すために", gamelog);move(y++,1);
+ addstr(" 巨大企業を使っている。」", gamelog);
break;
case LAW_FREESPEECH:
addstr("\"Protests and demonstrations are regularly and often brutally suppressed in ", gamelog);move(y++,1);